4 redenen waarom reclamefolders een waardevol marketinginstrument zijn

We leven in een digitaal tijdperk. Vrijwel alles speelt zich online af. Dit geldt ook voor de marketing van een bedrijf. Je kunt je bedrijf echter nooit volledig op de Nederlandse kaart zetten als je enkel investeert in online marketing. Juist nu we in een digitaal tijdperk leven, zien we dat je meer opvalt als je ook offline marketingtechnieken gebruikt. Dit is bijvoorbeeld duidelijk zichtbaar in het toepassen van reclamefolders.

In de praktijk blijkt folders drukken en verspreiden een zeer waardevol marketinginstrument te zijn. Maar waarom? Wat maakt dat we in deze digitale tijd nog altijd teruggrijpen naar deze oudere marketingtechnieken. Hoe komt het dat deze ongehinderd populair blijven? Hieronder zetten we de belangrijkste vier redenen op een rij.

Lire également : Tout numérique : 4 industries qui se sont améliorées en devenant des "pure players"

Relatief goedkoop

Een van de grootste voordelen van folders is dat ze relatief eenvoudig te ontwerpen en te drukken zijn. Ze kosten niet al te veel. Zeker niet als je het ontwerp eenvoudig houdt. Hierdoor is het een prima optie voor ondernemers die pas net zijn begonnen. Zij hebben vaak nog weinig opgebouwd om direct enorme investeringen in (online) marketing te doen. Het drukken van folders is dan een goede eerste stap. Bovendien kunnen ze ook nog eens heel gemakkelijk verspreid worden. Bijvoorbeeld wanneer je op een beurs gaat staan met jouw bedrijf. Jouw kleurrijke folders zullen direct opvallen bij de bezoeker. En dat voor relatief weinig geld.

Direct veel informatie geven

Het is verstandig om bij het ontwerp van de folder een deskundige in te schakelen. De bedoeling is dat de folder direct opvalt en visueel aantrekkelijk is om te lezen. Tegelijkertijd hoop je direct zo veel mogelijk informatie in de folder te stoppen. Wel met de kanttekening dat het geen ellenlange teksten worden. Daarom is het goed dat een deskundige meekijkt en samen met jou bepaalt hoe de meeste informatie gegeven kan worden, zonder dat dit saai of minder aantrekkelijk zal worden.

A lire également : Réseaux Sociaux: Comprendre leur Impact sur le Marketing

Gericht verspreiden

De meeste folders worden toch aan huis bezorgd. Het fijne hiervan is dat je demografisch kunt bepalen waar jouw doelgroep zich precies bevindt. Hierdoor is het makkelijker om gericht te bezorgen en er zeker van te zijn dat de beoogde doelgroep in contact komt met jouw diensten en bedrijf.

Je valt op

Het is een feit dat bedrijven steeds minder offline marketinginstrumenten gebruiken om hun bedrijf kenbaar te maken bij het grote publiek. En dat is zonde, want deze technieken zijn nog altijd erg effectief. Nu misschien nog wel een tikkeltje meer. Want doordat het overgrote deel uitwijkt naar geheel andere marketinginstrumenten, zien we dat je veel sneller opvalt als je voor een offline marketingtechniek zoals folders kiest. Hoe minder mensen hiervan ontvangen, hoe specialer het juist weer wordt.

Hierdoor zien we dat mensen het weer leuk vinden om folders te ontvangen en deze ook met enthousiasme doornemen. Zeker wanneer deze op de juiste manier ontworpen zijn. Door te kiezen voor offline marketinginstrumenten in een digitaal tijdperk val je veel sneller op.

à voir